حمل کالا از تهران – حمل کالا به شهرستان

حمل کالا

حمل کالا

حمل کالا و انواع راه های آن از قدیم تا به امروز:

شرکت حمل و نقل میثم لواسان با بیش از سی سال تجربه در صنعت حمل کالا در کشور

در مقاله زیر سعی دارد تا شرایط حمل کالا در قدیم و انواع راه های

آن در خشکی  را با توجه به مقاله زیر به استحضار شما عزیزان برساند؛

حمل در گذشته

از زمان‌هاى خيلى قديم يکى از انواع مهم حمل کالا ،حمل از راه‌هاى خشکى بوده است.

در زمان‌هایى برای حمل کالا هنوز ماشين و طرق استفاده از آن براى مردم ناشناخته بود وسايل آن منحصر به حيوانات بارکش مثل اسب، شتر، قاطر، الاغ و مانند اينها بود

که نوع سنتى و قديمى بود و در عين حال داراى شرايط و ضوابطى برابر عرف زمان و مکان بود.

راه ابریشم

راه ابريشم که از راه‌هاى تاريخى حمل کالا محسوب مى شده محل رفت و آمد کاروان‌هائى از همين نوع اسب و شتر و… بوده

که برای حمل و نقل استفاده می شد،در صورتى‌که امروزه جاى خود را به راه هایی از طریق راه آهن و راههای دیگر زمینی داده است. در حمل کالا در  قديم تا مدت‌ها راه‌ها و  مسير رفت و برگشت کاروان‌هاى تجارتى همان راه‌هاى مال‌رو بود

که از صحراهاى خشک و سوزان و مناطق صعب‌العبور کوهستانى و جلگه و درّه‌ها و مناطق جنگلى عبور مى‌نمود

ولى به‌تدريج جمعيّت‌هاى شهرى به‌صورت گسترده تشکيل گرديد و نقاط پر جمعيّت مانند شهر و بخش و کم جمعيّت مانند دهستان و روستا به‌وجود آمد و انسانها با بوجود آمدن  کاميون و وانت و تريلى نیاز به راه های بهتری برایحمل بار پیدا کردند.

حمل کالا

1_راه‌هاى اصلى 

2_راه های فرعی

راه‌هاى اصلى برای با توجه به خصوصيّات و شرايط خاص خود به دو نوع تقسيم شد:

1_آزاد راه‌ها يا بزرگراه‌ها

آزاد‌راه به راهى اطلاق مى‌شود که حدّاقل داراى دو خط اتومبيل‌ رو و يک شانه حداقل به عرض ۳ متر براى هر رفت و برگشت بوده

و دو طرف آن به نحوى محصور و در تمام طول آزادراه از هم کاملاً مجزا باشد

و ارتباط با هم فقط به‌وسيله راه‌هاى فرعى که از زير يا بالاى آزادراه عبور کند، تأمين شود

و هيج راه ديگرى آن را قطع نکند،که اين قبيل راه‌ها برای حمل کالا و سایر مصارف با توجه به زيرسازى و محلّ تقاطع براى رفت و آمد وسايل نقليه و عابرين از نظر ايمنى بر ساير راه‌هاى خشکى برترى دارد

و با توجه به رعايت استانداردهاى لازم که به‌وسيله مهندسين و متخصصّين راه‌سازى اعمال مى‌گردد و با توجه به نصب علائم هشدار دهنده در سر تقاطع و پيچ‌ها و نقاط کوهستانى خطرات بروز تصادف را کاهش داده

و موجب جلوگيرى از واژگون شدن خودروهاى حمل کالا و عدم ايجاد خسارت مى‌شود.

2_راه‌هاى آسفالت شده هم در جريان حمل کالا و پيشگيرى از حوادث به‌علت داشتن سطح نسبتاً هموار

و ديد رانندگان وسايل حمل کالا از نظر هدايت راننده و داشتن سرعت مطمئنه بعد از آزادراه‌ها حائز اهميت است.

راه های فرعی:

راه‌هاى خاکى که فرعى هم ناميده مى‌شود به‌علت وجود گرد و غبار ناشى از حرکت وسايط نقليه و ايجاد گل و فرورفتگى در گل در فصول بارانی سال براى حمل کالا راه‌هاى مناسبى نيست

ولى در بسيارى از نقاط هنوز اين قبيل راه‌ها وجود دارد که همراه با مخاطرات فراوانى است

و به‌تدريج براى زيرسازى و آسفالت آنها اقدام مى‌گردد اما راه‌هاى خاکى معمولاً بين روستاها و برای حمل کالا از مزرعه يا کارخانه يا معدن و امثال آنها مورد توجه است.

در بين شهرها تقريباً راه‌هاى خاکى کمتر وجود دارد

و جاى خود را به راه‌هاى آسفالت شده سپرده است

حمل جاده ای

البته توضيح اين نکته لازم است که حمل کالا به طریقه جاده‌اى و با کاميون از اوايل سال ۱۹۲۰ ميلادى اهميت خاصى پيدا نمود به‌طورى که پس از جنگ جهانی اول کاميون از مهمترين وسايل حمل کالا در خشکى شناخته شد

و وسيله‌اى نسبتاً سريع‌السير و قابل حرکت در راه‌هاى آسفالته

و خاکی بود و نرخ کرايه حمل با کاميون نسبت به واگن‌هاى قطار

به مراتب کمتر بود زيرا محدوديت‌هائى که در ايستگاه‌هاى بين راه

و ابتدا و يا انتهاى راه‌آهن براى حمل با قطار وجود داشت

حمل کالا با انواع کامیون  یکی از بهترین ، ایمن ترین و سریع ترین راه های حمل کالا می باشد و شرکت حمل و نقل میثم لواسان یکی از قدیمی ترین و  نام آشنا ترین فعالان در این صنعت می باشد.

با یک بار تماس با ما

نه برای یک بار ، بلکه برای همیشه با ما خواهید بود

با مناسبترین هزینه و کرایه حمل

 تحت پوشش کامل بیمه ایران

تماس با ما:

021-33332425(خط ویژه)

021-33864006

موبایل :

سید محمد غریبیان لواسانی

09121063446

میثم حاجی

09361672007

علی کریمی چناری

09123969685 

برای بازدید از صفحه اصلی اینجا کلیک کنید