چک-لیست-حمل-بار-کامیون

چک لیست حمل بار با کامیون

منظور از چک لیست حمل بار با کامیون چیست؟ لیستی است که با استفاده از آن راننده ها می توانند سلامت ماشین باربری خود را بررسی و ارزیابی نمایند.

 

این برگه نشان می دهد خودروی باربری چه مشکلاتی دارد و ایرادات آن را بیان می کند. راننده ها باید با سرعت نسبت به رفع این عیوب اقدام نمایند و مانع بروز خسارت شوند.

 

به عبارتی این لیست مانند چکاب است که باید مورد به مورد آن مورد توجه قرار گیرد. همان طور که می دانید خودروی حمل بار و اثاث کشی به شهرستان سیار حساس و باید به آن اهمیت داد.

 

بدون چک کردن این موارد هرگز وارد جاده نشوید و خیلی سریغ برای تعمیر وسیله باربری اقدام کنید. ما برای کنترل هر چه بیشتر کامیون باربری به موارد تک تک آن ها می پردازیم.

 

بندها

دقت کنید بندها سالم باشند پارگی یا ساییدگی نداشته باشند. بندها به اندازه کافی قابلیت کش آمدن داشته باشند.

 

سیم های بکسل خم نشده باشند و در زاویه زنجیر ها تغییری ایجاد نشده باشد. بند ها آسیب دیده نباشند و دچار پوسیدگی نباشند گره های طناب گره نخورده و شکسته نباشند.

 

بار فله

تیرک ها در وضعیت عمودی قرار بگیرند و ارتفاع همه نقاط بار یکسان باشد.

 

بار متحرک

مطمئن شوید بار هایی مانند کلاف و … حرکت ندارند و جابه جا نمی شوند.

 

باندل

دچار حرکت نسبت به حالت اولیه نشده باشند. کالاها از قسمت بار بیرون نزده باشند رول های پایینی جابه جا نشده باشند. کالا دچار لغزش نشود و تغییر وضع پیدا نکند.

 

ماشین آلات

مطمئن باشید که به لوله های ترمز و ما بقی قطعات خودرو های حمل صدمه ای وارد نشود.

 

چادر

مراقب باشید که چادر منحرف نشود و به درستی و دقیق نصب شود. چادر پاره نباشد و زدگی نداشته باشد لایه های چادر بررسی شود.

 

جدا کننده

مقاومت جدا کننده ها بررسی شود و مطمئن شوید پایدار هستند. در ضربه گیر ها شکاف وجود نداشته باشد.

 

نکاتی که قبل اعلام بار باید در نظر گرفت

مواردی هست که باربری تهران به شهرستان باید بسیار دقت نمایند و قبل اعلام بار به آن بپردازند. باید بررسی شود که رانندگانی انتخاب شوند که سلامت کامل جسمی و روحی دارند.

 

زیرا پروسه باربری طاقت فرسا و دشوار است و باید راننده صبور و با حوصله باشد. باربری ها باید تمامی مدارک راننده و جوازهای حمل بار را بررسی کنند.

 

مانند گواهی نامه و بیمه ماشین باربری. مدارک معاینه فنی نیز از موارد مهم است که باید بررسی شوند و سلامت ماشین حمل بار تایید شود.

 

وظایف راننده حمل بار

راننده باید در جریان باشد که چه باری را باید حمل کند. اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشد که چگونه بر روی تریلر بارگیری نماید.

 

هنگام جابه جایی بار در مکان مناسب بایستد اگر بارگیری با لیفتراک انجام می شود بار را مهار کند. در زمان مقرره در محل بارگیری و تخلیه حاضر شود و تعلل نکند.

 

در صورت ایجاد هر مانع سریعا باربری را مطلع سازد. قبل از انجام باربری کلیه اقدامات برای بررسی سلامت خودروی حمل را انجام دهد. 

 

سعی کند از مسیرهای فرعی تردد کند تا هر چه سریعتر به مقصد برسد. باربری تهران به شهرستان تخصص خاص خود را می طلبد که میثم لواسان در این حوزه مهارت های لازم را کسب کرده است.

 

وظایف فرستنده بار

صاحب بار باید اطلاعات در خصوص بار از قبیل وزن و حجم آن را کامل و دقیق به کارشناس اعلام کند. آدرس محل بارگیری و تخلیه را دقیق معین کند.

 

زمان دقیق که بار باید در مقصد تخلیه شود را بگوید. از کارشناسان حمل بار به شهرستان برای باربری ایمن کمک بگیرد و بی گدار به آب نزند.

 

از متصدی حمل حتما رسید و قبض بگیرد. مطمئن شود بار به درستی بسته بندی شده و بارگیری صحیح انجام شود.

 

وظایف گیرنده بار

گیرنده بار و کالا پس از رسید باید بررسی کند که محموله سالم است و آسیب ندیده است. کالا و بار را دقیق وزن کند و محتوای آن را کنترل کنند.

 

حین تخلیه حاضر باشند و نظارت نمایند. پس از اتمام کار به متصدی باربری بین شهری رسیدی مبنی بر این که اجناس را تحویل گرفته اند بدهند.

 

مزیت چک لیست حمل بار با کامیون

چک لیست کمک می کند تا معایب خودروی باربری آشکار شود و برای رفع آن اقدام شود. با داشتن این لیست می توان به راحتی برای ارسال بار با خودرو اقدام کرد و نگران خراب شدن وسیله در میانه راه نشد.

چک لیست حمل بار کامیون چیست؟

برای حمل بار لازم است که چک لیست حمل بار کامیون بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که خودروی حمل بار سالم است و مشکل و مانعی ندارد این لیست کمک می کند تا ایرادات خودروی باربری آشکار شود و راننده به آن آگاهی یابد.

مزیت چک لیست حمل بار با کامیون چیست؟

ایرادات خودروی حمل مشخص می شود و راننده می تواند به رفع آن بپردازد - بار هر چه سریعتر به مقصد میرسد - خودروی حمل بار به راحتی در جاده تردد می کند و نگرانی خرابی در میانه راه بسیار کاهش می یابد.

سبد خرید
تماس سریع