محاسبه-هزینه-حمل-بار-بین-المللی

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی چگونه انجام می شود؟ خدمات باربری به سه دسته تقسیم می شود: باربری درون شهری، باربری بین شهری و باربری بین المللی. هر کدام از این روش ها قوانین خاص خود را دارد و مناسب حمل بار مشخص است.

 

برای محاسبه هزینه حمل بار بین المللی باید علل مختلف مورد توجه قرار بگیرد تا بنوان به طور دقیق نرخ آن را مشخص کرد. باربری بین المللی به دلیل مسافت زیاد هزینه زیادی برای جابه جایی متحمل می شود.

 

می توان گفت مشخصات بار و کالا در قیمت گذاری باربری بین المللی موثر است. هم چنین مبدا بارگیری و مقصد نیز می تواند تاثیر خود را بر نرخ باربری بین المللی بگذارد.

 

فرض کنید بسته ای می خواهد از ایران به عراق و هلند ارسال شود باید موارد زیادی مورد بررسی قرار بگیرد. هزینه باربری به عراق ارزان تر از هزینه حمل بار به هلند است. مسافت ایران تا هلند بیشتر از عراق است.

 

هم چنین نرخ ارز و تورم بر تعیین نرخ باربری بین المللی دخالت کرده و با بالا رفتن قیمت دلار و یورو و… هزینه حمل بار به خارج از ایران نیز افزایش می یابد.

 

ما در این مقاله سعی داریم تا نکات ضروری جهت نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری و بین المللی را برای شما بیان کنیم.

 

این اطلاعات به شما کمک می کند تا در زمان باربری بین المللی در صورت ضرورت آگاهی نسبی داشته باشید.


محاسبه هزینه حمل بار بین المللی


باربری بین المللی چیست؟

حمل و نقل بین المللی یک روش عالی برای گسترش دادن تجارت است. که این امر تاثیر مستقی بر بهبود شرایط اقتصادی جامعه نیز دارد.

 

باربری بین المللی موجب هموار شدن دستیابی افراد به محصولات و کالاهایی است که نیاز دارند ولی در کشور خود وجود ندارد یا نامرغوب است. حمل بار از یک کشور به کشور دیگر را باربری بین المللی نامیده اند.

 

این باربری توسط یک واسطه انجام می شود که آن واسطه می تواند شرکت حمل بار باشد یا می تواند اتوبار باشد. کشور فرستنده و کشور دریافت کننده ممکن است دارای مرز زمینی، دریایی و یا هوایی باشند.

 

این ها راه های واردات و صادرات هستند که جهت انتقال بار باید تمام شرایط لازم در نظر گرفته شود. به طور مثال سرعت در حمل بارهایی مانند میوه و سبزی بسیار مهم است زیرا ممکن است تلف شوند.

 

هزینه باربری بین المللی از مواردی است که افراد بسیار مورد توجه قرار می دهند. زیرا باربری بین المللی هزینه حمل زیادی دارد. قوانین مربوطه در خصوص باربری بین المللی، ارزش و بهای بار، خطراتی موجود و… را نیز نباید فراموش کرد.

 

به همین جهت نیازمند باربری معتبر و خوب برای حمل بار بین المللی احساس می شود. یک باربری که نرخ کرایه را طبق قوانین معین کرده و دریافت می کند.

 

ما با بررسی موارد مختلف به شما برای انتخاب باربری مطمئن کمک می کنیم و انواع روش های حمل بار بین المللی را شرح می دهیم. ما را همراهی کنید.

 

انواع روش های حمل بین المللی کدامند؟

شرکت ها از مسیرهای ارتباطی زمینی، دریایی و هوای اقدام به ارسال بارها و محموله ها می کنند.

 

برای حمل بار بین المللی اگر راه زمینی باشد از طریق مرز زمینی بار فرستاده می شود. اگر راه زمینی نباشد از طریق دریا یا هوایی کالا و اسباب ارسال می گردد.

 

مگر نیاز به ارسال فوری باشد که می توان روشی را انتخاب کرد که در کم ترین زمان ممکن بتوان بار را حمل کرد. در برخی موارد نیز علل دیگری در تعیین نوع روش استعلام هزینه باربری بین المللی تاثیر دارد.

 

مانند کشور محل تخلیه، نوع بار و قوانین مربوطه برای حمل بار. در ذیل به شرح روش های باربری بین المللی می پردازیم.

 

این روش های حمل در محاسبه هزینه حمل بار بین المللی بسیار اهمیت دارند لذا باید به بررسی آن ها پرداخت.

 

باربری بین المللی به صورت هوایی

حمل بار هوایی از روش های مطمئن در باربری بین المللی است. این روش بسیار سریع و ایمن است اما هزینه باربری با آن بالاست به همین جهت برای افرادی که به دنبال باربری ارزان هستند مناسب نیست.

 

اما در سطح بین الملل اگر نتوان بار را از طریق زمین و دریا ارسال کرد به ناچار باید از روش هوایی استفاده کرد.

 

باربری بین المللی شاخه ای تخصصی است و باید آن را به متخصص آن وتگذار کرد. با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت هواپیمایی رخ داده این روش در حال دستیابی به رتبه یک در باربری بین المللی است.

 

لازم به ذکر است که هرساله ظرفیت و سرعت این روش باربری در حال افزایش است.

 

این روش برای باربری مسافت های دور بسیار مناسب است و به راحتی می توان بار را در سریع ترین زمان ممکن از مبدا به مقصد ارسال کرد. امنیت بار بسیار زیاد است. هر نوع بار اعم از سبک و سنگین را می توان از طریق هواپیما حمل کرد.

 

سرقت در این روش نیز بسیار کم است. اگر می خواهید بارتان را از طریق هوایی ارسال کنید باید بدانید که نرخ باربری بین المللی هوایی بسیار زیاد است. تاخیر در پرواز یا لغو پرواز امکان دارد و مالیات بار ها باید پرداخت گردد.

 

باربری بین المللی به صورت دریایی

ارسال و حمل بار از طریق دریا بسار متداول است و مورد توجه قرار می گیرد. این روش باربری نیز سریع است و در زمان می توان صرفه جویی کرد.

 

هر نوع باری را می توان از طریق راه دریایی به کشور مقصد فرستاد مانند مواد خشک، آهن آلات، مواد نفتی و… .

 

هزینه حمل بار از طریق دریا به نسبت ارزان است. از این رو برای صاحبان بار بسیار مطلوب است. می توان بار های ارسالی را در جعبه یا کارتن بسته بندی کرد.

 

مزایای حمل بار دریایی این است که می توانید انواع بار های سنگین را انتقال داد. پس از نظر میزان و وزن کالا محدودیتی در این روش وجود ندارد.

 

این روش معایبی نیز دارد که می توان به دشوار بودن ردیابی اشاره کرد. در این روش باید مالیات پرداخت گردد و نرخ باربری وابسته به ارز و سوخت مصرفی است.

 

روش حمل بار دریایی خطرات زیادی را روبه رو دارد که باید کلیه تدابیر لازم مورد توجه قرار بگیرد. با یک باربری بین المللی در این خصوص مشورت کنید.

 

باربری بین المللی به صورت جاده ای

این روش باربری قدیمی است و از نظر نرخ باربری بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. حمل بار در این روش نیز در کمترین زمان ممکن انجام می شود. برخی خدمات این روش عبارتند از حمل بار با کامیون های یخچال دار و ترانزیت.

 

روش حمل بار جاده ای جایگاه مهمی در حمل و نقل داخلی و خارجی کسب نموده است و سالیانه حدود 500 میلیون تن بار، با این روش در حال ارسال است. مزایای حمل بار جاده ای عبارتند از:

 

  • هزینه باربری ارزان و مناسب
  • امکان ردیابی کالا در این روش از باربری
  • ارسال و تحویل ایمن بارها

 

معایب این روش نیز طولانی بودن مسیرها و امکان ورود خسارت، عوارض در مسیر و جاده، مقررات سخت کشور ها و عدم امکان انتخاب خودروی باربری در برخی مواقع است.

 

باربری بین المللی به صورت زمینی

حمل بار به روش زمینی می تواند در محدوده یک کشور باشد. هم چنین می تواند از یک کشور به کشور دیگر باشد که بین الملل نامیده می شود. این روش هزینه باربری معقولی دارد. باربری زمینی توسط انواع خودروهای حمل بار سنگین انجام می شود که قادرند بارهای مختلف با وزن های بالا را جابه جا کنند.

 

حتی می توان از اتوبوس ها برای حمل بار استفاده کرد که به آن باربری ترمینال می گویند. این روش کم ترین نرخ کرایه دارد. سرعت باربری زمینی نیز بالاست اما این روش به دلیل تصادفات و سرقت در بین مسیر روش ایمنی نیست.

 

باربری بین المللی به صورت ریلی

در این روش از خطوط راه اهن استفاده می شود. باربری ریلی در باربری بین المللی نقش به سزایی ندارد اما در حمل و نقل عمومی بسیار کاربرد دارد. باربری ریلی نسبت به روش هوایی و دریایی مزایای بیشتری دارد و از نظر هزینه باربری مقرون به صرفه تر است.

 

اما این روش نیز دارای معایبی است که مورد توجه قرار دارد. مدت زمان حمل به خصوص برای مسیر های طولانی منعطف نیست. این روش از حمل بار جاده ای نرخ باربری بیشتری را می طلبد.

 

گاهی نبود قطعات صنعتی امکان ایجاد اختلال را فراهم می کند که موجب دشواری در امر باربری می باشد. اما مواردی نیز هست که افراد را به سمت باربری بین المللی جاده ای سوق می دهد مثلا سرعت باربری، عبور قطار از مسیرهای دشوار و پایین بودن آمار تصادف نسبت به باربری جاده ای.

 

حمل بار داخلی

میثم لواسان در زمینه بین الملل فعالیتی ندارد و خدمات داخلی ارائه می دهد. ما از تهران برای تمام شهرستان ها خدمات داریم و انواع بار را انتقال می دهیم. مجهزترین خودروهای حمل از قبیل نیسان، تک، جفت، کفی، لبه دار، ترانزیت و خاور را  در سریع ترین زمان در دسترس شما قرار می دهیم.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه ثبت سفارش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام نمایید. ما تا کنون بارهای زیادی را از تهران برای شهرستان های انتقال داده ایم:

 

 

نرخ باربری بین المللی چقدر است؟

برای تعیین هزینه باربری بین المللی باید در ابتدا معین شود باربری از کدام روش زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود. زیرا به دلیل تفاوت در طول مسافت، نوع وسیله باربری و دیگر موارد موثر نرخ باربری نیز مختلف است. هم چنین مشخصات بار نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار داد.

 

زیرا بارها دارای حجم و وزن یکسانی نیستند و بر اساس وزن بار کارشناسان اقدام به تعیین نرخ باربری می کنند. مقصد تخلیه نیز از مواردی است که در تعیین نرخ حمل بار موثر است. بر فرض باری که از ایران برای ترکیه در حال حمل است کرایه کم تری نسبت به باربری به روسیه دارد.

 

بعد مسافت و دوری آن موجب بالا رفتن نرخ حمل بار است. برای محاسبه هزینه حمل بار بین المللی بهترین راه تماس با کادر کارشناسان شرکت های مربوطه است.

 

علل موثر بر هزینه باربری بین المللی

عوامل متعددی بر هزینه باربری بین المللی تاثیر دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. کادر مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. برخی از این موارد عبارتند از مشخصات با از قبیل وزن و حجم، کمیسیون باربری، بیمه نامه و بارنامه که بر هزینه باربری بین المللی اضافه می شوند.

 

وظایف باربری بین المللی

باربری بین المللی به این معنا است که کالا و محموله ها بین دو کشور در حال جابه جایی هستند. برای تحقق این امر باربری ها باید اقداماتی را انجام دهند. این فعالیت ها برای حمل بار به کشور دیگر ضروری است که در ذیل تشریح می کنیم. کیفیت در خدمات باربری بین المللی مهم تر از کمیت آن است.

 

باربری بین المللی فورواردی

هماهنگ کردن باربری به یکی از روش های زمینی، دریایی و هوایی و یا ترکیبی از این هاست. بارنامه ای صادر می شود که به معنای پذیرفتن مسئولیت حمل بار است. این فعالیت در قالب یک قرارداد که بین صاحبان بار و شرکت باربری منعقد می گردد، صورت می گیرد. روشی پر کاربرد در باربری بین المللی است.

 

باربری بین المللی کریری

این فعالیت به انتقال بار از یک کشور به کشور دیگر اطلاق می گردد که طبق قوانین و قراردادهای باربری به انعقاد می رسد. باربری بین المللی بسیاری تخصصی است و باید توسط شرکت معتبر ارائه گردد.

 

هزینه باربری بین المللی از ایران

به دلیل بی ثباتی در قیمت ها نمی توان تعرفه باربری بین المللی را به طور دقیق مشخص کرد. عوامل متعددی بر هزینه باربری بین المللی تاثیر دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. لازم است اطلاعات کامل و جامع در خصوص بار و مقصد را به کارشناسان اطلاع دهید.

 

این افراد چون تخصص لازم را دارند می تواند با محاسبه نخ دقیق باربری بین المللی را به شما اعلام کنند. در انتخاب باربری بین المللی بسیار دقت کنید. زیرا ارزش مال و کالا اهمیت بسیار بالایی دارد و باید مورد محافظت قرار بگیرد.

 

تاثیر بیمه بر هزینه باربری بین المللی

لازم است کل بار بیمه شود تا در صورت ورود خسارت بتوان زیان وارده را جبران کرد. به همین علت باید از باربری درخواست کنید تا معادل ارزش مالی بار را تحت پوشش قرار دهد.

 

بیمه معتبر تا حداکثر سقف تعهدات را تامین می کند و ارزش پولی بار را محفوظ نگه می دارد. قبل از انتخاب حتما در خصوص خدمات باربری بین المللی دقت کنید.

 

حق بیمه مبلغی است که صاحب کالا باید به بیمه بپردازد. میزان آن توسط کارشناسان مشخص می شود و به هزینه باربری بین المللی اضافه شده و مجموعا شما اعلام می گردد.

 

ویژگی باربری بین المللی

در ابتدا تحقیق نمایید که باربری بین المللی مورد نظر دارای شماره ثبت و مجوز رسمی از وزارت راه و گمرک باشد. باربری بین المللی منتخب باید وسایل حمل و نقل مناسب را در دسترس و شرایط لازم را برای واردات و صادرات داشته باشد.

 

در زمان مقرر نسبت به ارسال محموله ها اقدام نماید و با کیفیت ترین خدمات را با کرایه مصوبه ارائه دهد. اقدام به صدور بیمه نامه معتبر و بارنامه باربری بین المللی نماید. نکته آخر این که باربری تهران میثم لواسان ارائه دهنده بهترین خدمات باربری بین شهری از مبدا تهران برای تمام شهرستان ها است.

 

اگر باری دارید که باید از تهران به شهرستان ها انتقال دهید با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب باربری بین المللی کمک کرده باشد.

 

حمل بار زمینی

روش‌های باربری به صورت مختلف ارائه می‌شود. اینکه شما چگونه بارتان را از منظر مقصد انتقال دهید به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلاً اگر بین مبدا و مقصد مرز زمینی نباشد ممکن است از طریق آبی یا هوایی نسبت به ارسال بار خود اقدام کنید.

 

اگر قصد حمل بار از یک شهر به شهر دیگری در یک کشور را دارید می‌توانید از روش حمل بار زمینی جهت انتقال محموله خود استفاده کنید.

 

در نهایت شما باید روشی را انتخاب بکنید که بار شما در صحت و سلامت کامل و در زمان مقرر شده به مقصد انتقال یافت. مجموعه تخصصی میثم لواسان ارائه دهنده حمل بار زمینی در ایران برای تمام شهرستان‌ها می‌باشد.

 

ما از مبدا تهران و کرج هر نوع باری را با مجهزترین خودرو به شهرستان‌ها ارسال می‌کنیم و کامل‌ترین بیمه نامه را داریم. حمل بار زمینی مزایای خاص خود را دارد و معایبی نیز می‌توان برای آن متصور شد.

 

اما به دلیل سرعت و پایین آمدن خطر ریسک می‌توان گفت که باربری زمینی یکی از ایمن‌ترین روش‌های حمل است.

فعالیت فورواردی چیست؟

فعالیت فورواردی به معنا هماهنگی برای حمل بار به روش های زمینی، دریایی و هوایی است که به صورت قرارداد بین صاحب بار و شرکت باربری منعقد میگردد که با پذیرفتن مسئولیت کالا و اثاثیه بارنامه صادر میشود.

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای تعیین قیمت باید در نظر داشت که از کدام روش باربری باید استفاده شود، باربری زمینی یا دریایی یا هوایی - نوع و مشخصات بار باید در نظر گرفته شود بعد مسافت و مسیر باید مشخص شود چون میزان سوخت و ارز دخیل در تعیین نرخ باربری بین الملل می باشد.

سبد خرید
تماس سریع